Hoe creëer je overtuigende verkoopsargumenten

16 apr 2018 / door Carl Van de Velde

Hoe creëer je overtuigende verkoopsargumenten

Verkopen is een kunst, maar wel één die gebaseerd is op verschillende methodes die iedereen kan leren. Het gebruik van overtuigende verkoopsargumenten helpt om de succesratio van je verkoopsgesprekken te stimuleren. In dit artikel leg ik je uit hoe je een argument met impact opstelt en hoe je dit best inzet om je verkoopsresultaten te verbeteren.

Sommige mensen beweren dat verkopen een gave is, dat het een talent is dat aangeboren is. Dat klopt echter slechts ten dele. Heel wat van de zogenaamde verkoopsvaardigheden zijn immers gebaseerd op specifieke technieken en methodes die je jezelf kan eigen maken. Eén van de technieken die topverkopers inzetten om het winnend verschil te maken, zijn overtuigende argumenten met impact.

 

Wat is een argument met impact?

Een argument met impact (AMI) is een overtuigend argument dat je aanbrengt via 7 stappen om de klant attent te maken op de voordelen die hij zal genieten dankzij je product of dienst.

Een argument met impact bestaat uit de volgende 7 stappen:

  1. Maak een geweldige claim.
  2. Ik kan je dit vertellen omdat…
  3. Breng een algemeen voordeel.
  4. Breng een persoonlijk voordeel.
  5. Demonstreer bewijsmateriaal.
  6. Vraag toestemming om een vraag te stellen.
  7. Stel een vraag m.b.t. het argument.

 


Iedereen kan succesvol verkopen!

 

Maak jezelf de technieken van een topverkoper eigen » 


 

Beïnvloed je prospect op onbewust niveau

Met welke winnende verkoopsargumenten kan jij prospecten overtuigen? Werk minstens 10 argumenten met impact uit en gebruik ze strategisch om je klanten te overtuigen. Door deze techniek te gebruiken, beïnvloed je de prospect of klant op onbewust niveau. Het is cruciaal om al je AMI’s perfect uit het hoofd te kennen. Zo kan je ze gebruiken om een prospect intrinsiek te overtuigen. Selecteer enkel die AMI’s waarmee je mikt op de wensen en noden van de prospect.

verkopen is mikken op de wensen van de prospect

 

Sterke verkoopsargumenten vergemakkelijken de afsluiting van je deal

Als de prospect overtuigd is door je verkoopsargumenten, zal hij gemakkelijker ingaan op je voorstel. De afsluiting van een deal is een cruciaal moment dat perfect getimed moet worden. De bedoeling is uiteindelijk om een klant/prospect te laten ingaan op je voorstel. Als verkoper is het je verantwoordelijkheid om het afsluitingsproces zo pijnloos mogelijk te maken. Overtuigende verkoopsargumenten die de prospect onbewust beïnvloeden, helpen hierbij.

 

Beter en meer verkopen

Verkopen is een onmisbare pijler van je business. Meer zelfs, zonder verkoop heb je geen business! Je moet dus zoveel mogelijk verkopen en jij als ondernemer bent hiervoor verantwoordelijk. Jij moet zorgen voor de organisatie van je verkoop en je verkopers activeren.

Tijdens de Best in Sales Academy gaat salesexpert Wiet Vande Velde met jou en je salesteam aan de slag met innovatieve verkoopstechnieken om je verkoopsresultaten een boost te geven.

Actief luisteren, de juiste communicatiemode gebruiken, je klant overtuigen met argumenten met impact, een verkoopsgesprek succesvol afsluiten, omgaan met bezwaren,…. Je leert het allemaal in de Best in Sales Academy.

 

Ontdek de Best in Sales Academy » 

 


 

Verder zakelijk groeien?

Wil je nog meer en efficiënter groeien? Neem dan een binnenweg naar businessverruimende inzichten en strategieën.

Ontdek onze opleidingen »

  

Tags: Verkoop, Tips, Ondernemen, Verkoper, Verkopen