Blog

Creatief obstakels overwinnen in 7 stappen

27 feb 2018 door Carl Van de Velde

Elke ondernemer botst vroeg of laat op obstakels. De kunst is om hier positief mee om te gaan. Het is de eerste stap om tot meer en betere ideeën te komen. Met creativiteit en een doordachte aanpak in zeven stappen buig je een uitdaging om in een..
Lees meer

Verbeter je customer experience in 5 stappen

30 jan 2018 door Carl Van de Velde

Vandaag draait alles om beleving. Succesvolle ondernemers begrijpen dat hoe een onderneming verkoopt stilaan even belangrijk wordt als wat een onderneming verkoopt. Volgens een onderzoek van Forbes is het verbeteren van de klantbeleving een..
Lees meer

Maak van een klacht een opportuniteit

18 jan 2018 door Carl Van de Velde

Hoe goed je product en je dienstverlening ook is, vroeg of laat krijg je gegarandeerd te maken met een klacht. Dat is geen ramp zolang je er goed mee omgaat. In dit artikel geef ik enkele tips om een klacht om te zetten in een positieve ervaring..
Lees meer

Vergroot je emotionele intelligentie in 5 stappen

17 jan 2018 door Carl Van de Velde

Een ondernemer moet heel wat kwaliteiten bezitten. Emotionele intelligentie is er zeker één van. Met meer inzicht in de denkpatronen en emoties van mensen wordt het makkelijker om klanten te overtuigen, medewerkers te motiveren en partners..
Lees meer

7 tips om talent aan boord te houden

5 jan 2018 door Carl Van de Velde

Een onderneming kan niet zonder talentvolle mensen. The war on talent is nog steeds aan de gang. Heel wat bedrijven zijn naarstig op zoek naar de juiste profielen. Eens je de juiste mensen hebt gevonden, is het cruciaal om deze aan boord te houden...
Lees meer

Hoe ontwikkel je een winnende prijsstrategie?

21 dec 2017 door Carl Van de Velde

Een goede prijsstrategie is bepalend voor je winstmarge en dus cruciaal voor het succes van je onderneming. Ga er dus niet licht over. In dit artikel geven we je enkele tips om zelf een winnende prijsstrategie te ontwikkelen.
Lees meer

PLUSPOWER je sales volgens 3 principes

7 sep 2017 door Carl Van de Velde

Uitdaging nummer één van de Vlaamse ondernemer? Te weinig klanten! Vaak wordt het argument gebruikt dat men 'het werk niet gedaan krijgt'. Wat is de voor de hand liggende oplossing? Anders leren handelen. Elke ondernemer heeft de maatschappelijke..
Lees meer

Geef wat de klant wil en zelfs meer dan dat!

17 jul 2017 door Carl Van de Velde

Je moet niet geven wat de klant nodig heeft, je moet geven wat de klant wil en zelfs meer dan dat! Wanneer je het woord "KLANTBELEVING" hoort, waar denk je dan aan?
Lees meer

Het verschil en het verband tussen functionerings- en evaluatiegesprek

5 jul 2017 door Carl Van de Velde

Wie zichzelf respecteert als ondernemer en mensen in dienst heeft - zowel arbeiders, bedienden als kaderleden - voert op geregelde basis functionerings- en evaluatiegesprekken uit. Deze gesprekken zijn een noodzakelijk onderdeel van een gezonde..
Lees meer

Hoe voer je een loongesprek uit als werkgever?

27 jun 2017 door Carl Van de Velde

The Thin Line. De dunne lijn. Die is onzichtbaar aanwezig bij het loongesprek. Er ontstaat een situatie van enigszins 'tasten, aantrekken, afstoten'. En omgekeerd. Het is een poging tot paringsdans. Blijven we nog bij elkaar of scheiden stilaan onze..
Lees meer