EEN SNELWEG VAN KENNIS, 6 DAGEN EN OP MAAT VAN JOUW ORGANISATIE

Dit is géén “word snel succesvol via Facebook” seminar! De Marketing bootcamp dwingt je om op een heel vernieuwende manier naar jouw business en jouw markt te kijken. Je schrijft je eigen strategisch actieplan om de komende jaren jouw markt te claimen, en je doet dit aan de hand van de meest krachtige en beproefde technieken. Het kost een organisatie normaal vele jaren en grote marketingbudgetten om deze kennis op eigen houtje te verzamelen. Via de Marketing Bootcamp neem jij de snelweg, op maat van jouw organisatie en jouw doelpubliek.

 

  • Je leert krachtige technieken om de unieke meerwaarde van je company te vinden
    (USP, ESP, kernwaarden, ...)
  • Jouw waardencultuur wordt de brandstof van je merk
    (brand values, storytelling, ...)
  • Je bepaalt je doelgroep en werkt concrete conversiedoelen uit
    (buyer persona's, SMART goals, employer brand, consumer brand)
  • Je ontdekt de krachtigste strategieën voor elke fase van jouw marketing verhaal
    (marketing funnel, customer journey, ...)
  • Je duikt in de praktische kant en leert 'trending' technieken in digitale marketing £
    (content marketing, inbound marketing, lead nurturing, marketing automation)
  • Je werkt een concreet strategisch actieplan uit voor de volgende 3 jaar
    (check-in, budgetplan, implementatieplan, ...)
  • Je leert valkuilen vermijden en technieken ontdekken om jezelf te omringen met de beste marketingpartners
    (selectieprocedure, valse beloftes, garanties, ...)
  • Je leert je marketing inspanningen te evalueren en bij te sturen
    (analyse, evaluatietechnieken, KPI's)

Mis dit unieke programma niet > 

 

VOOR WIE?

De Marketing Bootcamp is een absolute noodzaak voor ondernemers met een groeibedrijf, die de markt willen claimen en hun business willen uitbouwen op een duurzame, doordachte manier. Het programma is uiterst waardevol voor organisaties waar marketing, in de verdere groei, een sleutelrol claimt. Voor ondernemers die het beu zijn om steeds geld uit te geven aan advertenties, terwijl ze het gevoel hebben dat ze geen stap vooruit komen. Maar ook voor voor de gevestigde onderneming, die proactief de evoluties wil vooruit blijven en tijdig zijn positie in vraag durft te stellen om het morgen nóg beter te doen. Doorheen het programma wordt ingezet op concrete technieken in een B2B én een B2C omgeving.

Na de Marketing Bootcamp heb je een volledig, praktisch actieplan in de hand en kan je meteen starten met het uitvoeren van je actieplan.

 

Aanmelden voor dit programma > 

PROGRAMMA 

 DAG 1 

VAN CULTUUR NAAR 'BRAND VOICE'

  • De strategische marketing approach
  • Van 'mission statement en company values' naar USP en ESP 
  • Bepaal je buyer persona's en de motivators van je doelgroep
  • Hoe magnetiseer je klanten en samenwerkers?

 DAG 2 

STRATEGISCH KOMPAS

  • Breng je huidige marketing efforts in kaart (nulmeting)
  • Het marketinglandschap: welke kanalen kan je gebruiken en wat zijn de trends?
  • Bepaal je eigen customer journey
  • Jouw merkbelofte versus de concurrenten (uniek onderscheidende waarde)

 DAG 3 

OPTIMALISEER JE CUSTOMER JOURNEY

  • Maak van je website een leadmagneet
  • De praktische basics van merksmaak (beeldstijl, tone of voice, ...)
  • Spreek jij wel tot het juiste segment? Klantenprofielen.
  • Motiveer en verras je doelgroep (UX, user experience technieken)
  • Marketing automation in detail (doe geen 100 keer wat in 1 keer ook kan)
  • Retargetting en andere technieken om mensen terug te halen
  • Je proposal / offerte als marketingtool

 DAG 4 

CONTENT EN SOCIAL MEDIA INFLUENCE

  • Content marketing: bepaal je content territoria
  • Blogging, vlogging, podcasting - bepaal je medium
  • We analyseren wanneer jij over welk topic moet spreken: verhoog je relevantie
  • We maken jouw contentkalender op, op basis van je strategisch actieplan
  • Je leert het maximum te halen uit social media
  • Je leert schrijven voor conversie (SEO writing, call-to-actions formuleren)
  • Motiveer positieve reviews en ga succesvol om met klachten

 DAG 5 

BOUW JE STRATEGISCH ACTIEPLAN

  • Plan je customer journey en bepaal je marketingfunnels
  • Overzicht van de verschillende marketingkanalen en tools
  • Binnen elke fase van het traject bepalen we de juiste conversiepunten
  • Time versus effort: zelf doen of niet? Partner of automatisatie?

 DAG 6 

ANALYSEREN EN EVALUEREN

  • Je leert krachtige analysetools kennen en conclusies trekken uit cijfers
  • Evalueer je website en social media kanalen
  • Hoe maak je offline campagnes beter meetbaar?
  • Leer een campagne bij te sturen als het niet loopt als verwacht.
  • Marketingpartners selecteren en aansturen, hoe?

Praat erover met onze ervaren business coaches

 

Aanmelden > 

EXPERT TRAINERS

FotoAndyCoomans.jpeg

ANDY COOMANS

Andy Coomans (1983) is een gedreven marketing expert met krachtige, praktische inzichten en een focus op digitale en strategische marketing. Zijn praktijkervaring doet hij al bijna 20 jaar op als ondernemer en Strategy Director binnen een top-100 agency, waar hij reeds heel wat nationale en internationale Awards in de wacht sleepte; waaronder “Best Content Marketing”, “Top 150 EMEA Google Partner” en “Most Promising Agency”.

Als marketing consultant gebruikt hij zijn grote rugzak aan kennis en praktijkervaringen om de marketing strategie van bedrijven naar een hoger niveau te schakelen, stuurt hij marketingteams aan en leert hij ondernemers krachtige technieken om juiste keuzes te maken.

Andy is een flamboyant en energiek spreker. Hij gebruikt harde confrontatie, humor en begrijpelijke praktijkervaring om zijn boodschap over te brengen bij zijn publiek. In de afgelopen jaren trainde hij al meer dan 3.000 ondernemers op grote events. Zo stond Andy al meer dan 30 keer op het podium bij evenementen van Google.

Dat Andy zelf de Master in Results doorlopen heeft, maakt dat hij ook over de vereiste mindset beschikt om constant meer en betere business tot stand te willen brengen.

FotoCarlVandeVelde.jpg

CARL VAN DE VELDE

Carl Van de Velde (1965) is in België veruit de bekendste mentor / spreker met betrekking tot persoonlijke en professionele groei

Carl heeft meer dan 20 jaar ervaring als mentor / spreker en 30 jaar ervaring als ondernemer. Al meer dan 220.000 ondernemers bezochten zijn seminars.

Zijn dynamische spreekstijl in combinatie met de waardevolle en onmiddellijk toepasbare kennis die hij op een leuke en overtuigende manier weet over te brengen, maken van hem een unieke mentor/spreker.

Carl is gebeten door winnende marketingstrategieën en benoemt marketing als de katalysator van de verkoop. Zijn eigen bedrijven maakte Carl keer op keer succesvol door beproefde technieken toe te passen die ook topondernemers toepassen.

Tijdens dit event zal Carl gedurende 2 halve dagen tonen hoe je vandaag als ondernemer ook een marketing strateeg moet zijn. Naast de technieken, zal Carl ook duiden hoe hij als ondernemer steeds op de hoogte blijft van de laatste nieuwigheden en wat het belang daarvan is. Hij maakt de rechtstreekse vertaalslag naar het ondernemerschap. 

Markerhotel
Locatie

VOLGENDE EDITIE:

 16 - 21 JANUARI 2019 

SILICON DOCKS, DUBLIN

 

Dublin in Ierland wordt ook wel het Silicon Valley van Europa genoemd, en kreeg om die reden de nickname “Silicon Docks”. De grote techjongens hebben allemaal hun Europese HQ in deze hotzone: Google, Facebook, Twitter, LinkedIn, Airbnb, TripAdvisor, Zalando, you name it! Elke dag werken meer dan 7.000 mensen in deze Europese Tech Hub. Dé ideale locatie om de toekomst te ontmoeten!  

 

THE MARKER Hotel *****

 

Voor dit programma kiezen wij voor het beste hotel in de Tech Hub met een centrale ligging, fantastische architectuur en een zeer inspirerende omkadering: THE MARKER. Dit 5-sterren hotel ligt op de meest prestigieuze plaats mogelijk, vlak naast het Bord Gaís Energy Theatre, met een ‘stunning’ overzicht over de ganse Tech Hub (en een bar met dakterras). Alle grote tech-companies liggen dus op wandelafstand. Ideaal voor eventuele externe activiteiten.

 

Verblijf & vluchten

 

Je verblijf en vluchten zitten niet mee in je deelnameprijs en zijn voor eigen rekening. Zo kan je zelf overwegen of je al dan niet vroeger toekomt, een vervolg breidt aan je verblijf en in welk hotel/type kamer je verblijft. Het is wel aangeraden tijdig je vlucht te boeken.

Binnenkort kan je via ons aan een gunstig tarief verblijven in The Marker hotel (Link hotel via e-mail toegestuurd). Dit geeft je de mogelijkheid om snel ter plaatse te zijn bij het seminar én het vergemakkelijkt verbroedering met andere deelnemers.

Je gemaakte kosten voor verblijf en vervoer zijn 100% fiscaal aftrekbaar

Om het volledige programma zonder haast te kunnen bijwonen, arriveer je best ten laatste een dag voor de aanvang van de Marketing Bootcamp. Boek je terugvlucht niet de laatste dag van het programma maar 1 of 2 dagen later. Naar goede traditie hebben we nog een afsluitprotocol na het programma.

 

DEELNEMEN